fredag 27 april 2012

Guldfebern börjar lägga sig

Jenny fyller ju år idag för tusan! Stort grattis, passa på att kika in på hennes blogg vett ja!

En gång i veckan, det verkar vara standar för hur ofta jag lyckas knåpa ihop ett inlägg. Skärpning nu!
Hur som helst, jag är nu ledig i fem hela dagar, nästan så att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Är man lång ledig så känns det ju som att man måste få något gjort.Jag gick upp med tuppen som vanligt att tänkte att nu jäklar ska det bli vår fint på balkongen, olja möblerna, städa bland krukorna kanske plantera lite. Jo tjena, det blåser storm ute så börjar jag olja lär all jord sedan blåsa rakt på möblerna och sen får vi sitta på grus resten av säsongen. Lite besviken begav jag mig istället av till Granngården för att införskaffa lite förnödenheter såsom toapapper, hängamplar och en liten lagom stor vattenkannna till balkongen, så nu känns det lite bättre! Det är nog bäst att inte berätta nått för Micke, han tycker ju redan att jag har för mycket saker på balkongen och att man inte ens får plats att sitta där, jag förstår inte alls vad han pratar om!

Mina tomater och pelagoner berättade idag att de också längtar efter att balkongen ska bli fin så de får flytta ut!

Nästa punkt på dagens schema är att tvätta, och ja, jag har gjort en lista på allt jag vill göra på ledigheten för annars slutar det väl bara med att jag ligger på soffan, äter mums-mums och glor på Gilmore girls eller nått i den stilen. Senare idag ska jag väl också ta och hinna med lite Hem till gården mellan tvättandet och list-skrivandet.

Annars är det väl fullt upp i skolan med bleknings-projekt, rosplanteringar och mulchning. Igår grävde vi upp alla rabattrosor i rosenträdgårde+några perenner, sen skulle det jord förbättras och planteras nya rosor. Efter mycket grävande, krattande och springande med skottkärror fulla med jord trodde jag nog att jag skulle ha en riktig träningsvärk idag, men det känns helt okey, nästan så att jag belv lite besviken, nu känns det ju inte som att jag jobbade tillräckligt igår.

Kaffe i högsta hugg och p3 på radion, så är det här hemma just nu. Mycket bra musik på radion den sista tiden får jag lov att säga, men av någon anledning är det just Alina Devecerski- Flytta på dej! som fastnat på min hjärna (som jag först stavde gärna, vad skulle Eva sagt om det?!). Kanske inte så kontsigt, vi slänger väl in en hitvarning på den dängan! Så varsågoda, här har ni den så att ni också kan få den på hjärnan! (finns också på spotify, för den som är intresserad)


Nej nu tackar jag för mig, ska gå och stryka skriva i bloggen från listan!

1 kommentar:

Jenny sa...

Fina kort du tar autreyu :)!