onsdag 8 februari 2012

Rapport från Ockelbo!

Nu har det gått några dagar sedan mitt senaste inlägg. Har vart ganska mycket att göra i skolan så man är rätt slut när man kommer hem, och som grädden på moset har jag åkt på en underbart snorig förkylning! Ingen feber dock så jag har varit i skolan varje dag vilket känns bra för annars hade jag missat så mycket. Just nu är det färg och form som gäller så det blir planritningar, tälja ut frön, måla av äpplen med hjälp av bläck och grillpinne ( vilket var en utmaning men roligt!) Nu har jag precis lunchat och sitter nu i "datasalen",dvs en del i ett stort rum där andra delen består av biblioteket som i sin tur består av fyra hyllor böcker, ganska enkelt här på vischan med andra ord ;) Ska snart kila i väg och måla porträtt....... Det kommer bli en utmaning, jag som HATAR att måla människor. Jaja övning ger färdighet.

Annars är det väl rätt kallt och snöigt här så jag avslutar med några visdomsord från Bosse Bofink:
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Inga kommentarer: