fredag 3 april 2009

Nu är det vår, på riktigt!

Såååå fint väder, och jag blir sååå lycklig! Fast lite tråkigt är ju att jag inte får dela mina vårkänslor med Micke Picke, han är uppe i Åre med jobbet och har det gött. Men han kommer ju hem på söndag och förhoppningsvis är det fint väder då med :p
Tillbaka till våren då.... här kommer sex tecken på att det verkligen är vår:
  1. Solen skiner!
  2. Söderlund såg blåsippor för typ en vecka sen, men jag såg dem för första gången igår
  3. Njurling har sett att gatusopsbilen varit framme
  4. Det luktar asfalt, grus och blött gräs ute
  5. Fåglarna sjunger som tokar
  6. Hägrarna håller på att bygga bo

Det är ju nästan så att man vill brista ut i sång: Alla fåglar kommit re´n, vårens glada gäster, Vilken fröjd i solens sken, vilka sångarfester. Hehehe Edsskolan all over again!

Ikväll drar iallafall cidermaffian till Öregrund för att återuppleva våra tonår.... eller helt enkelt bara käka gott, dricka gott och spela lips och guitar hero ;) Det blir nog en flummig kväll!

Imorron blir det familjedag, och vi ska göra nått jag längtat efter hela vintern..... GRILLA! Kan knappt bärga mig :p Får be Njurling fixa lite roadkill som vi kan slänga på kanske....

Nej gott folk, nu ska jag ta mitt kaffe och en nydushad Ludde med mig ut och sitta och glassa i solen!

Saknar min lilla koala kramare!



Blåsippa!

Skilla

Krokusar och påskliljor



Inga kommentarer: