tisdag 28 april 2009

Sommarlov snart?

Den här delkursen har varit hemsk!! Inte vill den ta slut heller, jag har tre uppgifter som ska vara inne i morgon, yippie.... och som inte det vore nog har jag fått komplettering på min komplettering Mycket mysko, när jag läste igenom vad jag behövde göra för att bli godkänd så kändes det som om läraren inte ens läst mitt arbete, men jag får väl försöka reda upp det på något vis. Bara jag lyckas knåpa ihop arbetet som ska in i morgon så kanske jag ser ett ljus i tunneln, ett väldigt litet ett dock...

Över till något roligare! Jag och Sara var på Mando Diao i lördags och det var kanon! De var jätte bra live, hade snygg ljus show och stämning i publiken var very nice, alla dansa och sjöng med till låtarna. Mina personliga favoriter var nog Mean Street, Dance with somebody( för då gick publiken verkligen igång!) och If I Don't Live Today, Then I Might Be Here Tomorrow för den var så vackert fram fört.
Förbanden (Adiam Dymott och Jonathan Johansson) var också jätte bra, så det var ju en trevlig överraskning. Jag har inte riktigt tid att skriva er utförligt om våran lilla Stockholmsutflykt så jag lägger upp en fin lite bildserie över det hela istället!

Det här är Tessan Schmidt som signar ut, slut!

Skutskär, på väg till Uppsala för att möta Sara, evigt tacksam för att det blåste åt rätt håll så jag slapp stanken

En liten glass i väntan på tåget


Förväntansfulla brudar på väg till Elstockholmo










Här sitter vi och har nyss käkat, strax inser vi att affärerna stänger om 10 min så det blev in på affären, välja en tröja som Niklas skulle få i present, och så ut igen. Vilka smurton vi är som inte kollat upp öppettiderna innan :P



Istället för shopping blev det kaffe och choklad kaka som uppladdning inför konserten, mums!


Tokar på tunnelbanan


Väl inne på Annexet blev det till att rota efter plåster till våra skavsår

Kändes som en lååång väntan innan Mando Diao äntligen kom ut på scenen, så vi satt på golvet i jeans djungeln och väntade


Äntligen Mando!

Sara tröstar sig med lite cola efter att vi precis missat tåget hem med typ 3sek, så vi fick snällt vänta en timme på nästa

Inga kommentarer: