torsdag 27 november 2008

Förkyld


Idag är det snorigt värre. Fast det har blivit lite bättre nu när jag varit uppe och rört lite på mig. Riktigt fint vinterväder utan för mitt fönster, man kan ju alltid hoppas på att det håller i sig tills julafton, men det tvivlar jag på. I helgen ska jag och Micke titta på en lägenhet, om jag inte blir mer förkyld och får feber, men det hoppas jag väl att jag ska slippa. Håller tummarna för att den är fin! Pratade nyss med min lilla gullunge Mallan, och nu sitter jag och väntar på att hon ska komma ut på msn. Det känns fortfarande konstigt att hennes dag typ snart är slut, och vår dag här i Sverige har nästan nyss börjat! Tokigt :P

Igår var jag och Sara och såg Twilight, en mycket, mycket bra film, men jag tycker nog ändå att boken är snäppet bättre. Boken är skriven på ett sådant sätt att man verkligen lever sig in i den, man känner sig som att man är Bella. Filmen började lite försiktigt och jag tyckte det tog ett tag innan den fick samma magi som boken, men när den var bra var den riktigt bra! Lite irriterad blev jag dock på special effekterna, det såg lite för overkligt ut. Något mer som störde mig var mötet mellan de olika vampyrerna, när de intar de typiska "vampyr poserna", lite framåtlutade med händerna framsträckta som klor och så gav de ifrån sig ett väsande ljud. Lite för överdrivet för min smak, men detta är bara små petitesser, filmen var kanon (uttalas på Njurlingska som Ka-noon) Jag rekommenderar verkligen filmen och framför allt boken (eller böckerna, inte för att jag läst alla än, men är de lika bra som den första så är jag nöjd!)!

Klart slut

Inga kommentarer: