fredag 16 mars 2012

Vårvindar friska

Är det vår nu? Nja kanske vårvinter iallafall. Man ska inte ropa hej förren man är över bäcken och än kan det komma ny snö! Det har ialla fall hänt en hel del ute i naturen sen jag skrev här sist.

Har varit väldigt dålig på att skriva på sistonde, har vart fullt upp i skolan med konstnärliga övningar, sådder och latinska namn. Aesculus hippocastanum är ju en favorit, prova att säga det tjugo gånger i rad :P Här senast i veckan fick vi klippa ner en gamal häck, det sa bara POFF så var den borta. Vi var verkligen som flitiga myror. Tänk er själva 30 trädgårdsstudenter som bara väntat hela vintern på att få komma ut på grönbete. Övertaggade var bara förnamnet. Men kul hade vi! Någon som är nyfiken?! Då är det bara att besöka Wijs hemsida.

Förutom skolan har jag och Michelangelo haft ganska fullt upp på helgerna, umgåts med massa kompisar, druckit öl, tvättat bilen, kollat på Shaun of the dead och annat smått och gott. Förra helgen vart det 85 fest, ja i storts sett iaf, sen hade vi ju några som drog ner medleålder, en viss Rally Larry bland annat. Ett riktigt skrattkalas var det iaf, speciellt när Mackan och Dalle drog i gång sina glirningar om vem som kan förolämpa den andra mest. Bäst att äta upp chipsen innan Mackan kommer för annars tar de slut. Markus, två steg innaför dörren: Åh luktar det chips?! Ja ni förstår vilket håll kvällen lutade åt. Kanske också bör nämnas att pensionärsparet nummer ett (dvs jag och micke) faktsikt hängde med ut på krogen, kunde ju dock valt en bättre kväll att var wild and crazy på för vi hamnade på en E-type spelning. Det kan ju beskrivas som.... ja, en upplevelse.

Just nu sitter jag vid computern i Östhammar och knapprar i kapp med Henry som frentiskt försöker tugga sig igenom gallret. Kom hit i går kväll/natt efter att ha varit på Brynäs match med familjen och mr Lauridsen. Underbart med en spännade match även om domaren gjorde den lite väl onödigt spännande. Mamma och jag hade också gratis underhållning (läs föreläsning) om alla hockey regler, domarbeslut och spelarmisstag av två, antagligen lite överförfriskade herrar bakom oss. Brynäs vågar inte vinna, Frölunda vågar vinna. Den ene var leksning så vad mer kan man förvänta sig, och tji fick han när Gunderson satte avgörande målet. Nej nu känns det som att jag snöade in lite på hockeyn här och mamma sitter och väntar på mig så att vi kan åka till Ruckarns.

Malin kom ihåg att nobody tosses a dwarf!



1 kommentar:

Mallan sa...

Det låter som en händelsefylld fest ;) Lite ledsen att jag missade den. Är sara njurling och markus av samma skrot och korn när det kommer till chips eller? Jag har en mental bild av njurling med en chips påse under näsa som är tom på 30 sek...Anyway, kanon kul att läsa om vad som händer i ockelbo och omnejd, saknar dig jätte mycket här legolas! Ikväll ska jag ta en bira åt dig, kika upp mot bergen och hälsa till aragorn om han sveper förbi med bågen. Nu ska jag och lindsey göra oss gröna inför kväll. Glöm nu inte:"Something draws near. I can feel it. We must move on. We can not linger." PUSSSSS