lördag 17 mars 2012

Klipp mani!

Jäklar vad kul det är att gå lös med sekatören! En vild apel fick agera försökskanin när jag och mamma drog fram som en virvelvind med såg och sekatör i högsta hugg! Vi beskärde päronträdet med, men där fick vi hålla tillbaka klipp glädjen lite, annars hade det nog inte blivit något kvar! Jag vet inte riktigt om det blev så bra, eftersom vi ännu inte haft nån lektion i beskärning så körde jag mest på känsla, och mammas visdoms ord såklart! Besök fick vi också där vi stod mitt bland alla grenar; Om man beskär en vildapel ordentligt kan man få riktigt söt frukt, det har jag hört förstår ni! Javisst du Jehovas gubbe, tänkte jag, men vi klarar nog oss utan dina tips och inbjudningar till att träffa Jesus på torsdag klockan sex.

Vad har vi gjort annars idag då? Mammi och jag köpte en Harry boy så vi tänker bli miljonärer. Vi skulle ha åkt ut till kråkkojan och grillat men vädret tyckte annat, så vi grillade korv på altanen i stället. Fungera lika bra det med, och så passade jag på att slänga på några marshmallows så jag fick känna mig som en riktig amerikan!

Snart ska jag skjutsa mor och far till bussen som ska åka in till huvudstaden och kolla på Robert Gustavsson. Freddan och jag blir hemma, vi får väl kolla på hockey istället, och om jag lyckas övertala Tjabo, ett avsnitt morden i midsumer :P eller kanske ett äventyr med Harry P?!
Nej nu mina kära vänner är det dags att tacka från mig. Adjöken!

Inga kommentarer: