torsdag 19 juni 2008

Update

Hello everybody! Var ett tag sen jag skrev nått fyndigt här så jag tyckte att det var dags. Idag har jag och Micke handlat lite inför helgen och det känns som att jag spenderat halva dagen med att sick-sacka mig fram mellan sega badisar. När vi väl kommit hem upptäckte jag att vi glömnt köpa kyckling så det vara bara att pallra sig ner till affären igen. Efter många om och men och en djävulskt lång köa är jag äntligen hemma igen.
Något som stör mig otroligt mycket är de sommargäster som tror att de äger stan fast de bara vistas här några få veckor på sommaren. Det kommer nog inte bli bättre i morogon för då blir det midsommar firande i Öregrund med släkt och vänner och tusentals badisar från Uppsala och Stockholm, eller som pappa brukar säga: Stockholmsjävlar från Uppsala.


Men nu ska jag sluta tjata om sommargästerna, så länge det inte regnar imorron så tror jag chanserna är stora för en lyckad midsommar med bad, god mat, många skratt och kanske även lite gott att dricka ;) Om jag och Blondi lyckas så ska vi supa Njurling under bordet, men vi har haft problem med det på sista tiden så vi får väl se hur kvällen slutar!



Jag och Freddan på tåget på väg till Uppsala

Någonting jag glömnt rapportera om är att i tisdags var jag och lillebrosan in till Grönalund. Riktigt skön dag med många åkturer i berg- och dalbanan. Jag fick ytterligare ett bevis på att Malin och Fredrik är väldigt lika för när vi åkte första turen i Vilda musen fick jag höra ett skrik som var kusligt likt det skrik som hördes när Malin åkte Lisebergsbanan. Mycket roligt tyckte jag och jag garvade hela åkturen. Vi hade riktigt tur med vädret precis när vi bestämnt oss för att åka hem kom regnet, men det hindrade oss inte från att ta en sista tur med Jetline.

Nej nu har jag slut på saker att skriva om så jag ska nog kila ut i köket och göra iordnig ett glas med iskallt citrovatten och slänga mig på soffan en stund.



Glad midsommar!!!!

Inga kommentarer: