måndag 4 augusti 2008

Mamma Mia!

Blev hämtad vid bussen efter jobbet idag av mamma. Sen bar det av till Öregrund för bio-besök med mormor och morfar. Kanske inte den största bion eller de bekvämaste stolarna, men popcorna var goda ;) Och filmen var super bra!! Jag hade inga direkta förväntningar på filmen (mamma mia om ni inte förstod det av min rubrik). Jag kan tycka att musikaler lätt kan bli för överdrivna och sliskiga, men vad fel jag hade denna gång! Jag måste väl erkänna att den var lite söt-sliskig och inte helt verklighetenstrogen, men det behövde den inte vara. Man blev så glad av musiken och de vackra miljöerna och mycket bra skådespelare, jag hade ingen aning om att Amanda Seyfried hade en sån bra röst (eller att Pierce, Colin och Stellan kunde sjunga överhuvudtaget ;) ).
Kom ihåg att hålla ögonen öppna så att du inte missar två andra svenska kändisar, och gå inte på en gång när eftertexterna börjar, jag lovar att de kommer ge dig ett gott skratt till!
För att sammanfatta det hela: Mamma Mia är en film som värmer gott inombords, gå och se den nu, PRONTO!

Mamma mia, here I go again
My my, how can I resist you?
Mamma mia, does it show again?
My my, just how much I've missed you

Inga kommentarer: